Τέμπη: Δείτε ζωντανά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Από άγνωστο καύσιμο η φωτιά- Ελλείψεις προσωπικού και διαλυμένες υποδομές στον ΟΣΕ (Live/PDF)

2025-02-27

Μία εικόνα του ΟΣΕ που τρομάζει και παραπέμπει σε βαριές ευθύνες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και μία συνταρακτική αποκάλυψη με την οποία καταρρέει ολοκληρωτικά το κυβερνητικό αφήγημα περί μη ύπαρξης άγνωστου (παράνομου) καυσίμου κατά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, περιλαμβάνουν οι ανακοινώσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που γίνονται αυτή την ώρα.

Όπως είπε ο προϊστάμενος της μονάδας διερεύνησης ατυχημάτων του Οργανισμού Κώστας Καπετανίδης, η φωτιά δεν προκλήθηκε από υλικό των τρένων (άρα όχι από τα έλαια σιλικόνης) που ισχυριζόταν επί καιρό η κυβέρνηση, αλλά και είχαν πει οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, αλλά από πιθανή άγνωστη εύφλεκτη ύλη. Σημείωσε δε ότι από τη φωτιά πέθαναν 5 με 7 άνθρωποι, ενώ οι υπόλοιποι θάνατοι οφείλονται αποκλειστικά στη σύγκρουση.

 Όσο για την κατάσταση στον ΟΣΕ οι αρμόδιοι διαπίστωσαν μία διαλυτική εικόνα σε όλα: στην δραματική έλλειψη προσωπικού, με ταυτόχρονη προβληματική εκπαίδευση, αλλά και στις υποβαθμισμένες υποδομές.

Κάνοντας μια εισαγωγή, ο πρόεδρος του Οργανισμού Χρήστος Παπαδημητρίου, χαρακτήρισε την τραγωδία των Τεμπών ως «εθνικό άγος», στηλίτευσε την απουσία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ όταν συνέβη του δυστύχημα και εξήρε με συγκίνηση τον αγώνα των συγγενών των θυμάτων.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η επίμαχη σύμβαση 717 θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από το 2016 και ότι η καθυστέρηση έπαιξε ρόλο στο δυστύχημα., προσθέτοντας ότι το ελληνικό κράτος εγκατέλειψε το σιδηρόδρομο και ότι τα μνημόνια αποψίλωσαν τον ΟΣΕ από προσωπικό.

Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Καπετανιδης Πολιτικός Μηχανικός Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανέφερε ότι από την έρευνα του οργανισμού θεωρείται πιθανή η παρουσία ενός αγνώστου μέχρι στιγμής καυσίμου και ότι από τη φωτιά πέθαναν 5 – 7 άτομα, σημειώνοντας ότι η πυρόσφαιρα ήταν πολύ μεγάλη και ότι από την έρευνα προκύπτει ότι δεν ότι υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά.

Κατά τα λοιπά, ο Κ. Καπετανίδης σημείωσε ότι τα περισσότερα από τα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια καθώς τα σιδηροδρομικά οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με περισσότερα από 36 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ ο Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικός Μηχανικός προσδεμένος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, σημείωσε ότι δεν εγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου του δυστυχήματος και ότι υπήρξε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας, προσθέτοντας ότι η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας και ότι αρκετές από αυτές εντοπίστηκαν στη συνέχεια.

Σημειώνεται ότι ο Χ. Παπαδημητρίου αποκάλυψε ότι ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπαϊκάμης αρνήθηκε να παραδώσει στον οργανισμό τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι του προκαλεί απορία το γεγονός ότι εμφανίστηκαν δύο χρόνια μετά την τραγωδία.

Επίσης, ο Μπαρτ Ακού, επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τόνισε χωρίς περιστροφή ότι «λάβαμε υπόψιν τα πάντα σχετικά με τη φωτιά. Τα έλαια σιλικόνης είναι απίθανο να έπαιξαν ρόλο στην πυρόσφαιρα και στην ανάπτυξη φωτιάς. Με αυτό συμφωνούν αναλύσεις ειδικών που διαθέτουμε». Προσέθεσε, δε, ότι «η επιθεώρηση του τόπου του ατυχήματος δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε ώστε να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τον τύπο του καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα. Αυτό που επίσημα μετέφερε το τρένο δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πυρόσφαιρα».

Δείτε εδώ τη σύνοψη του πορίσματος

 



Πηγή   https://www.topontiki.gr/2025/02/27/tempi-dite-zontana-tin-parousiasi-tou-porismatos-tou-eodasaam-live/